اخیراً مشکل هایبرنیت و اسلیپ در لپتاپهای سرفیس پرو ۲۰۱۷، بحث داغی در میان کاربران مایکروسافت و لپتاپهایش به راه انداخته؛ درحالیکه این موضوع تنها ۵ روز پس از عرضه این محصول به بازار مطرح شده است.
یکی از اعضای انجمنهای مایکروسافت با نام bowman که پیش از این نیز در مورد مشکل باتری سرفیس پرو ۳ و سرفیس پرو ۴ مشاورههایی به کاربران ارائه میکرد، برای مشکل جدید مایکروسافت گفته است که کاربران دارای مشکل باید هرچه سریعتر دستگاههای خود را به مایکروسافت برگردانند تا این شرکت بتواند وجه پرداختشده آنها را پس بدهد یا لپتاپشان را با نمونهای بدون عیب و نقص جایگزین کند.
به نظر میرسد این مشکل از سختافزار دستگاه باشد و روند رفع مشکل نیز بسیار کند خواهد بود؛ زیرا ۶ ماه است که مشکلات سرفیس پرو ۴ کمتر شده و سرفیس پرو ۳ نیز با مشکلات باتری دست و پنجه نرم میکند که چاره آن وصلههای متعدد و ناکارآمدی مایکروسافت است.
دستگاههای مایکروسافت به نسبت گران هستند و مشکلاتی اینچنینی در محدوده قیمتی بالای آنها غیرقابل قبول است، درحالیکه تولیدکنندگان دیگر با قیمتهایی پایینتر، دستگاهی بسیار قدرتمندتر و قابل اطمینان عرضه میکنند.
مشکل اخیر سرفیسبوک و سرفیس پرو ۴ مربوط به پلتفرم اسکایلیک است. با وجود این مشکلات بهتر است مایکروسافت نگاهی دقیقتر به محصولات خود پیش از عرضه آنها به بازار بیندازد و از نظر کیفیت و کارایی آنها را بیش از پیش بررسی کند.